Fantastisch om te zien hoe snel tijden veranderen. Althans voor mij persoonlijk dan. Ik hou van technologie, ik hou van veranderingen, verbeteringen en efficiëntie. Sinds de komst van het internet is onze economie er met rasse schreden op vooruit gegaan. In slechts enkele jaren tijd hebben we alle online beschikbare informatie in handig pocketformaat in onze broekzak steken. We zijn slimmer, beter en sneller dan ooit tevoren. Niets kan ons nog onopgemerkt voorbij gaan. We zijn continue online. Is jouw bedrijf dit ook?

Zelfs machines zijn online

Niet enkel wij zijn online, nu zijn ook machines online. Machines die verbonden zijn met het internet en op deze manier dus ook met ons. Dit maakt het mogelijk om in de auto op weg naar huis de digitale assistente te vragen naar de ingrediënten voor een Thaise curry en na te gaan welke van deze ingrediënten niet in de koelkast steken. Keurig worden de ingrediënten die je nodig hebt opgesomd. Voor diegene die niet in de koelkast steken vraagt de digitale assistente of ze deze alvast mag bestellen in de Colruyt die op je baan naar huis ligt. Daar kun je dan de bestelde ingrediënten afhalen in de Collishop.

Onvoorstelbaar toch!

 

 

Met voorbedachten rade

Maar het neemt natuurlijk ook veel af van het plezierige aan shoppen. Neem nu bijvoorbeeld de zoektocht naar een nieuw televisietoestel. Ik herinner me dat ik met mijn vader en moeder de winkel binnenstapte op zaterdagvoormiddag en we ons blind staarden op een oneindige muur van televisies. Een paradijs voor mij en mijn vader, een hel voor moeder. De verkoper doet zijn uiterste best natuurlijk om het duurste model te verkopen, diegene die net iets beter beeld heeft, net wat meer mogelijkheden en net die dag in promotie staat. Drie keer raden welke televisie we mee hadden naar huis. Inderdaad, het goedkopere model. Moeder was mee.

 

Vandaag weten we exact welk merk en welk model van televisie we gaan kopen. Nog voor we in de winkel zijn geweest. We hebben een vergelijkende studie opgesteld op het internet, de pro’s en contra’s goed afgewogen en in onze gedachten wordt de aankoop vastgelegd. “Dit zal em worden!”.

 

Scientia Potentia Est

Momenteel hebben 4 van de 7,6 miljard inwoners op deze planeet toegang tot het internet. Wat betekent dat 4 miljard mensen alle info op ieder moment van de dag meteen binnen handbereik hebben. Je weet wat ze zeggen van kennis. Scientia Potentia Est. Latijns, voor kennis is macht. Het is met deze macht dat we als consument een enorme druk uitoefenen op onze bedrijven. Traditionele businessmodellen, die de giganten van de wereld hebben gevormd kennen plots hun ondergang, terwijl nieuwe disruptieve modellen (nieuwe innovaties die traditionele doorbreken) op korte termijn een onwaarschijnlijke impact kunnen nalaten en zo de markt hervormen naar hun hand. Een prachtig voorbeeld hiervan is de online streamingdienst Netflix. Het is een schoolvoorbeeld van efficiënt gebruik maken van data. Hun volledige businessmodel is gebouwd op het analyseren van data, namelijk ons kijkgedrag. Toen Netflix op zoek was naar een acteur om de rol van Frank Underwood te vertolken in hun serie House of Cards, hebben ze niet aan het publiek gevraagd wie de ideale acteur zou zijn, ze hebben zich voor hun beslissing gebaseerd op data. De data gaf aan dat Kevin Spacey de beste match zou zijn. House of Cards, met Kevin Spacey in de hoofdrol, is dé meest succesvolle Netflix-serie, ooit.

 

 

You need a partner in crime!

Studies tonen aan dat 60% van onze aankoopbeslissing online heeft plaatsgevonden. Wat dus wil zeggen dat we kopen op basis van wat we vinden op het internet. Ik denk dat ik het bedrijf niet meer hoef te vermelden die in het zoeken het absolute monopolie heeft. Door te googelen weten we meteen of onze televisie elders goedkoper wordt aangeboden. Indien we die daar goedkoper vinden, dan hoeft de verkoper helemaal geen moeite meer te doen, hij verloor de deal zonder te beseffen dat hij kans had om te verkopen.

 

Het is duidelijk dat je als bedrijf snel moet gevonden worden als iemand zoekt naar jouw product of dienst. Want het internet bepaalt vandaag de regels van het spel. Wat als je als bedrijf dus niet op het net te vinden bent? Heb je dan geen kans op overleven? Tuurlijk wel, maar je zal aanzienlijk veel minder kans maken om gevonden te worden door consumenten die jou nog niet kennen. Daarom is het belangrijk om als organisatie, bedrijf, zelfstandige of ondernemer goed gevonden te worden op het net.

 

Bovendien is een website op zich al lang niet meer voldoende wil je een succesvolle online business uitbouwen. Door het meten, analyseren en bijsturen van online doelstellingen aan de hand van data kun je gerichter én succesvoller groeien. Je website is de basis. De instroom van data uit verschillende online kanalen, de stenen om het fort te bouwen.

 

The CountrySite zal élke ondernemer in Damme en omstreken voorzien van een professionele online aanwezigheid. Startende vanuit de fundamenten met een perfect opgebouwde website, bouwen wij samen aan jouw eerste digitale successen. We zorgen ervoor dat nieuwe klanten de weg vinden naar jouw onderneming. Welkom!

 

The CountrySite

Onweerstaanbaar. Webdevelopment. Damme.

De missie en visie van een onderneming zijn in eerste...

Author

Admin